Успіх кожного бізнесу в його індивідуальності
Часто в різних частинах малих та великих міст будь-якої країни можна спостерігати наступну ситуацію: поряд розташовано кілька приблизно однакових магазинів чи ресторанів, але одні переповнені відвідувачами, а за вітринами інших персонал дрімає...
Якщо заклади розташовано поряд, обладнано практично однаково та й товари не надто різняться, то чому ж люди віддають перевагу одним і нехтують іншими.
Насправді все надто просто - кожна компанія особлива. А виграють ті, що правильно позиціонують себе, використовують свою індивідуальність та адаптуються під потреби та побажання своїх споживачів.
Яскравим прикладом вдалого маркетингу є шведський гіганта IKEA. Особливості мережі допомагають їй виділятись серед конкурентів у багатьох країнах світу:
1) IKEA - шматок Швеції в кожному місті: компанія одразу дає це зрозуміти: книги шведською на стелажах, плакати і календарі шведською, знижки в дні національних свят Швеції в усіх магазинах світу, шведське меню в кафе.
2) IKEA продає екологічно чисту продукцію: натуральні компоненти, екологічна упаковка, пункти прийому використаних батарейок, що звідусіль говорить покупцям про захист довкілля. На корпоративному сайті є величезний розділ зі статтями та документами, що підтверджують це.
3) Головне не в назві, а у якості продукту, тому назви товарів генерує спеціальне програмне забезпечення. Вони не несуть смислового навантаження та не відволікають відвідувача від самого продукту.
4) Ціна відповідає якості: вартість нових продуктів IKEA визначається ще до того, як вони будуть спроектовані.
5) Якість понад усе: компанія працює лише з перевіреними постачальниками, які дотримуються високих стандартів якості IKEA навіть у дрібницях (багатомільйонний контракт може бути розірвано через невідповідну упаковку продукції).
6) Ціни повинні бути доступними: магазини шведського гіганта розташовують лише в приміських зонах - компанія встановлює обмеження на розмір орендної плати. Тому може тримати ціну на товари на порівняно низькому рівні.
7) IKEA - сімейний магазин: у кожному магазині є кімнати матері і немовляти, а також розважальні кімнати для більш дорослих дітей.
8) Купити все, що потрібно: завбачливі шведи здогадалися роздавати в магазинах олівці, паперові рулетки та блокноти - усі ми постійно забуваємо щось купити. Подейкують, що цей крок на 7% збільшив виручку магазинів.
9) Все для комфорту клієнта: мережа меблевих магазинів IKEA стала першою, яка використала структуру і логістику складу. Така структура стала моделлю IKEA після відкриття першого магазину IKEA, коли наплив відвідувачів був настільки великий, що Інгвар Кампрад - засновник компанії - наказав відкрити двері складів і дозволити покупцям брати товар звідти.
10) Клієнт - господар магазину: покупцям дозволено робити будь-що. Можна переставляти предмети інтер'єру, складати піраміди з плюшевих іграшок, заснути на дивані, навіть кататися на навантажувачі-електрокарі - ніхто зі співробітників не стане заважати.
11) Продати якомога більше: відділи магазинів IKEA розташовано за принципом лабіринту - від входу до виходу лише один маршрут, а "перескочити" можливо лише кілька відділів і то не завжди. Подібне облаштування торгового залу - також винахід IKEA.
На відміну від м'якого відношення компанії до покупців, до своїх працівників та постачальників вона ставиться неймовірно жорстко:
1) ходять чутки, що перші два роки роботи з IKEA весь прибуток партнера залишається в IKEA.
2) Особлива увага приділяється корпоративній культурі IKEA:
- регіональні представники і менеджери IKEA не мають права купувати дорогі машини і літати бізнес-класом. Сам Інгвар Кампрад, мільйонер і засновник компанії, їздить на двадцятирічному Volvo.
- набір корпоративних правил визначає навіть такі речі як, наприклад, необхідність наявності нижньої білизни у дівчат-консультантів і можливість менеджера перевіряти особисту пошту своїх співробітників.
Такою неоднозначною та цікавою є компанія IKEA, а що виділяє вашу компанію серед конкурентів? Чому клієнти повинні прийти саме до вас? Які особливості ви можете подати як переваги? Що насправді хочуть ваші споживачі та чого очікують від вас?
Коли ви будете напевно знати відповіді на ці питання - ваша компанія отримає шанс посісти місце кращої у своєму сегменті.
Якщо заклади розташовано поряд, обладнано практично однаково та й товари не надто різняться, то чому ж люди віддають перевагу одним і нехтують іншими.
Насправді все надто просто - кожна компанія особлива. А виграють ті, що правильно позиціонують себе, використовують свою індивідуальність та адаптуються під потреби та побажання своїх споживачів.
Яскравим прикладом вдалого маркетингу є шведський гіганта IKEA. Особливості мережі допомагають їй виділятись серед конкурентів у багатьох країнах світу:
1) IKEA - шматок Швеції в кожному місті: компанія одразу дає це зрозуміти: книги шведською на стелажах, плакати і календарі шведською, знижки в дні національних свят Швеції в усіх магазинах світу, шведське меню в кафе.
2) IKEA продає екологічно чисту продукцію: натуральні компоненти, екологічна упаковка, пункти прийому використаних батарейок, що звідусіль говорить покупцям про захист довкілля. На корпоративному сайті є величезний розділ зі статтями та документами, що підтверджують це.
3) Головне не в назві, а у якості продукту, тому назви товарів генерує спеціальне програмне забезпечення. Вони не несуть смислового навантаження та не відволікають відвідувача від самого продукту.
4) Ціна відповідає якості: вартість нових продуктів IKEA визначається ще до того, як вони будуть спроектовані.
5) Якість понад усе: компанія працює лише з перевіреними постачальниками, які дотримуються високих стандартів якості IKEA навіть у дрібницях (багатомільйонний контракт може бути розірвано через невідповідну упаковку продукції).
6) Ціни повинні бути доступними: магазини шведського гіганта розташовують лише в приміських зонах - компанія встановлює обмеження на розмір орендної плати. Тому може тримати ціну на товари на порівняно низькому рівні.
7) IKEA - сімейний магазин: у кожному магазині є кімнати матері і немовляти, а також розважальні кімнати для більш дорослих дітей.
8) Купити все, що потрібно: завбачливі шведи здогадалися роздавати в магазинах олівці, паперові рулетки та блокноти - усі ми постійно забуваємо щось купити. Подейкують, що цей крок на 7% збільшив виручку магазинів.
9) Все для комфорту клієнта: мережа меблевих магазинів IKEA стала першою, яка використала структуру і логістику складу. Така структура стала моделлю IKEA після відкриття першого магазину IKEA, коли наплив відвідувачів був настільки великий, що Інгвар Кампрад - засновник компанії - наказав відкрити двері складів і дозволити покупцям брати товар звідти.
10) Клієнт - господар магазину: покупцям дозволено робити будь-що. Можна переставляти предмети інтер'єру, складати піраміди з плюшевих іграшок, заснути на дивані, навіть кататися на навантажувачі-електрокарі - ніхто зі співробітників не стане заважати.
11) Продати якомога більше: відділи магазинів IKEA розташовано за принципом лабіринту - від входу до виходу лише один маршрут, а "перескочити" можливо лише кілька відділів і то не завжди. Подібне облаштування торгового залу - також винахід IKEA.
На відміну від м'якого відношення компанії до покупців, до своїх працівників та постачальників вона ставиться неймовірно жорстко:
1) ходять чутки, що перші два роки роботи з IKEA весь прибуток партнера залишається в IKEA.
2) Особлива увага приділяється корпоративній культурі IKEA:
- регіональні представники і менеджери IKEA не мають права купувати дорогі машини і літати бізнес-класом. Сам Інгвар Кампрад, мільйонер і засновник компанії, їздить на двадцятирічному Volvo.
- набір корпоративних правил визначає навіть такі речі як, наприклад, необхідність наявності нижньої білизни у дівчат-консультантів і можливість менеджера перевіряти особисту пошту своїх співробітників.
Такою неоднозначною та цікавою є компанія IKEA, а що виділяє вашу компанію серед конкурентів? Чому клієнти повинні прийти саме до вас? Які особливості ви можете подати як переваги? Що насправді хочуть ваші споживачі та чого очікують від вас?
Коли ви будете напевно знати відповіді на ці питання - ваша компанія отримає шанс посісти місце кращої у своєму сегменті.
Коментарі
Дописати коментар